سرباز گمنام

دغدغه های بیسیم چی مجنون
طبقه بندی موضوعی

باز هم شب دارد سحر می شود و بغضم شکست ......

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۴:۳۹ ب.ظ

  باز هم شب دارد سحر می شود و بغضم شکست ......  

چقدر باشکوه است که در لحظات آغازین روزی که بسیار شبیه یوم الحسین علیه السلام است روزی که عاشورای سید مرتضی آوینی  و  امیر سپهبد صیاد شیرازی  است...

 از شهداء و خصوصا شهدای گمنام بنویسم و در این بین شمیم گلهای یاس بپیچد در سطر به سطر نوشتار و بیداد کند واژگان غریب ندبه و آل یس! گفتم غریب و بغضم شکست! تو چطور؟!  

عجب سوالی!

مگر می شود در ایام منتسب به شهادت دردانه خدای تعالی؛ زهرای مرضیه سلام الله علیها باشی و روز زیارتی حضرت یار هم از راه رسیده باشد و دلتنگ مولایمان عج لالله فرجه هم باشی و سالگشت ساعات پیوند خون عاشورایی سید مرتضی و امیر صیاد شیرازی با ثارالله علیه السلام هم باشد و... بغضت نشکند؟!

 بغضت می شکند و همهمه خاموش کلمات بیچاره ات می کنند و در می مانی کدام کلمه و کدام جمله و کدام معنا و کدام تعبیر و مفهوم را به کمند قلم زمین گیر کنی و آنگاه دلت را پرواز دهی!

 شاید مثل تمام لحظات از این دست گویاترین جمله، جمله به یاد ماندنی امام خامنه ای باشد برای توصیف حالت که با خودت زمزمه کنی و تا سپیده دم بباری... که « مولای ما، سید ما، آقای ما؛ دعا کن برای ما …»

 قلم سالک بی مناسبت می نویسد، چرا که عاشقانه به میعاد شهیدان می آید اما نمی توان بی تفاوت بودن به ایام الله و به شعائرالله که ربّ العالمین امر بر تکریمشان داده است 

« و  من یعظّم شعائرالله فانّها من تقوی القلوب... حج/ 32 » و قلم سالک را عهدیست با سید آل قلم که با تقوا بنویسد! ...

این روزها که دگرگونه تر می اندیشیم با خود می گوییم آن همه از شهیدان گفته اند و نوشته اند وا ین همه از شهیدان می گوییم و می نویسیم و به یقینیم که آنان رستگارانند و می پرسیم که ما از ورای این دقایق روزمرگی چگونه می توانیم به ساعت رستگاری برسیم؟! به ساعتی که اتفاقات دگرگونه ای رخ می دهد و به قول سید مرتضی به کربلای وعده داده شده اش برساند...

 می گویم که باید فکری به حال خودم کنم! و با خود می گویم :  تکلیف چیست؟  

 و از خود می پرسم که راه کدام است و بیراه کدام... و می خوانم باز هم در وصف این زمانه دگرگون که:

 « یاتی علی الناس زمان همّهم بطونهم و شرفهم متاعهم و قبلتهم نسائهم »  

عجب! مگر اینگونه نیست؟! مگر این نیست همان زمانه ای که همّ و غم آدمیان شکم آنها و شرفشان تجملات زندگی و...؟ ( دیدگانم پر شده است از نانوشته ها!!!)  می گویم: پس چه باید کرد؟ !... 

و اینجای راه و این لحظه حیرت ماست که آرمان کلان امام روح الله  بفریادم می رسد! ... و اینگونه می شود که باز هم با مناسبت و بی بهانه دلم هوای شیدایی از سر می گیرد... آخر دل من عمریست که شیدای مسیحاست و هر شبانگاه و هر سپیده دم این شیدایی را تازه می کند تا جانی دوباره دهد به من در این وادی وا نفسای هم و غم ....!! تمام دارایی من و شما سید و مولای ما امام خامنه ای است و این درسی بوده که از معلم ثانی عالمین آموخته ایم که فرمود 

« لکل شی ءٍ جوازٌ و جوازُ الصراط حبّ علی بن ابیطالب علیه السلام »

 و امروز تنها باقی مانده هداة مهدیین علیهم السلام مهدی موعود عج لالله فرجه است... و این باوری است  که در راهش خون پاکترین جوانان سرزمینمان  را به پایش داده ایم. باز هم شب دارد سحر می شود و ما  « بسم ربّ الشهدا…  » گویان از خودیت خود می گذریم و دل  به زمزمه های حیرت افزای مولای شب و نخلستان و تنهایی می سپاریم و آرام می گیریم...

 «... آه من قله الزاد... و طول الطریق... و بعد السفر... و عظیم المورد ... » آرام می گیریم آن هم با کلماتی که می باید طوفانی کنند جانمان را!  ... 

روزگاری چقدر مشتاق آن بودیم این دل پریشانمان که مثل جویندگان جنت المأوی که در خاکهای تفتیده جنوب پاره های پیکر اصحاب امام عشق می جستند و زمزمه های زینبی (س) می کردند که « من حسین گم کردم اینجا... حسین »  جنت المأوی بجوییم و حسین بیابیم!!  

در به در دنبال ردّی و نشانی و آیتی از حسین علیه السلام آمده ایم و اینک به بوی سیب که شنیده ایم در غروبهای دلتنگی خویش... 

آن همه دلتنگی خویش که به اضطرار زینب (س) متصلمان کرده است... آرزومندان لحظه ای هستیم که بغض هزار ساله از جراحات کربلا بشکند و شیدایی ما به اوج برسد و از دست امام حسین علیه السلام جرعه آبی بنوشیم وآنقدر بنوشیم و بنوشیم و بنوشیم...

شاید این عطش هزار ساله قلب داغدارمان فرو نشیند و آرام گیریم! هر چند وقتی که از عطش و امام حسین علیه السلام بگوییم محال است که آرام بگیریم ! محال می شود آرام گرفتن اما به مستی می توان دمی آسود! ندیده ای لبخند شهیدان را؟ به عکسهاشان خوب بنگر! همه یک لبخند باشکوه زیبا دارند که به من و تو و دنیا و اهلش خندیده و رفته اند! چه زیباست این لبخندها...  

من از شراب محبت اینان و از رؤیت قهقهه عند ربهم یرزقونشان مستم!  آنها به وصال رسیدگان و روزی خوران کرامت یارند و در شادی این وصال قهقهه کنانند و آن وقت من مستم! چرا چنین نباشد، حال آنکه خسته و دل شکسته از این وای وانفسا می آیم به طوافشان؟! از پای افتاده می آیم و بارقه های لطف نگاه شان نجاتم میدهند و دستگیری ام  می کنند  و بشارت از اشارت « و ان الراحل الیک قریب المسافه» می گیرم و حسین خود را می جویم در عالم!   ما هزار سال است که حسین گم کرده ایم در عالم و هزار سال است که غروبها دلتنگ از غم های زینب الصبور سلام الله علیهاییم...

 و همین غروب و غم و دلتنگی و شراره های آتش قلبمان به امام حسین علیه السلام شهادت خواهند داد روزی و ساعتی به شیدایی من و شما. باز هم شب دارد سحر می شود و می اندیشم به باوری که چونان قبله نمایی راه نشانم می دهد و آنگاه که گرفتار ظلمات می شوم دلم را به آسمان سوق می دهد و چون آسمان را نظاره می کنم ستارگان تابناک) راه شهیدان) را می بینم .... و دلم ثابت می گردد که راه را درست آمده ایم و سیدنا علی الخامنه ای؛ همان مسیحای ماست که حجت همه باورهای روشن و آسمانی ماست... و بهتر که به آسمان می نگرم ستارگان راه همین را مهر تأیید می زنند و به شوق و محبت حالی بر من غالب می شود که حنجره هزاران شهید می شویم و فریاد می زنم  که «  تمام دارایی ما مسیحاست... » 

فریادی که در گوش زمان و زمین می پیچد و من را به آن خو نهای عاشورایی به ثار الله پیوسته اند متصل می کند (انشاء الله ) باز هم شب دارد سحر می شود و مهر مسیحا می رهاندم از هر چه خود و غیر...  

 چو عشقا فتاد خالص، سنگ را دل نرم می سازد/  کسی پروانه را مانع نمی گردد ز محفلها 

باز هم شب دارد سحر می شود و ما به بغضی شکسته غربت هزار ساله را ورق می زنیم و در کلمات مقدس، خویش را گم می کنیم...

شاید روزی پیدا شویم و شاید روزی به مانند شهدا خصوصا شهدای گمنام به راه عشق مسیحای خویش وضو در خون کنیم و نماز عشق بخوانیم.... بیا به رسم و عهد مألوف شبهای میهمانی شهدا، هزار در هزار بخوانیم به سمت وادی بلا، به آن جانب که آهوان و غزالان بیتابانه گردن م یکشند به راه عزیزی، به آن سمت که از هر گوشه اش گرد می خیزد، به آن سرزمین تفتیده بلاخیز مقدس،...

 بیا به رسم دیرینه خویش، به آن سمت هزار در هزار بخوانیم

 « صلی الله علیک یا اباعبدالله ... صلی الله علیک یا اباعبدالله ... صلی الله علیک یا ابا عبدالله ... » 

 بیا بخوانیم هزار در هزار؛ با آنکه یقین دارم آرام شدنی نیست آنان را که دلی در گرو مهر مسیحا دارند، تا آن روز که هستی به راه عشق دهند... باز هم شب دارد سحر می شود و از ظلمت خویش و روشنای شهداء متحیرم و چشم انتظار  و منتظر راز خداوندی...!  

میان نور و ظلمت التیامی نیست، حیرانم / که چون پیوست جان آسمانی با زمینی ها.. .  

غریق عشق بر گرد سر هر قطره می گردد/ که ماهی را بود هر موج های محراب در دریا...  

ورق گرداند پرواز نشاط از دفتر بالم/ به چشم انتظار افتاد دوران پریدنها....   

  • سرباز گمنام

نظرات  (۱۶)

سلام و سپاس
که به یاد شهیدان عزیز بودین
در دنیایی که همه فراموششان میشود گذشته و پهلوانان دلیرش را

نگارش زیبایی هم داشتید


با مطلبی تحت عنوان موانع و مشکلات تعریف دین به روز هستیم و منتظر نقد و نظر شما

موفق و سربلند باشید
با سلام
به وبلاگ حامیان دولت ولایی نیز سر بزنید. مطالب ما را با دقت بخوانید و نظر دهید. در صورت تمایل به همکاری و حمایت سایبری از گفتمان و عملکرد دولت، به ما اطلاع دهید. به امید پیروزی حق بر باطل
بیا ای آفتاب


وقت سحر رسیده است
بیا که صدای گریه های باران
از این مرزهای پنهان گشوده شود

بیا که خورشیدی در پشت ابرها پنهان نماند

بیا ای آفتاب
که ردپای تو
در این صحرای غریب
پیدا شود

بیاکه خانه ای در حضورتو
پرگل
و
صدای آواز بلبل
در این انتظار بینهایت
غرق شود

بیا ای دل خسته ای
که چشم بر راه دعا نشسته ای

بیا ای چشم انتظار
که سال هجرانت فزون تر از هزار است

و بی گمان اشکهای تورا از این گریه های باران میبینم
که اشکهای تو هر صبح و شب است
و قنوت تو،ذکر قنوت زینب است

بیا ای نسیم سحر
دل مارا پر از دوا کن
که تو همچون طبیبی که برتر ازتو هیچ نیست...!


شعری از حسین مظاهری کلهرودی
  • به دنبال گمشده
  • خبر ویژه ....

    دومین سالگرد تدفین دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس

    در وبلاگ هیئت شهدای گمنام ...

    منتظر حضور شما عزیزان هستیم...

    یازهرا...
    سلام علیکم
    اول اینکه طولانی بود!
    دوم اینکه همه ما به عشق بابای همه آنانی می نویسیم که چشمانشان به قاب عکس خیره حقیقت است هنوز...
    حقیقتی که فارغ از هر چه واژه،همان عشق می نامندش...


    طرحی پیامکی با موضوع حق الناس راه انداخته ایم برای کنار گذاشتن یک سری عادات غلط.
    قوانین و توضیحاتش در وب زیر آمده است:
    http://meeaad91.blogfa.com/
    سپاسگزار خواهم بود اگر ببینید و اگر مقبول افتاد،تبلیغ کنید.
    دیگر خسته شدم بس که از این وب به آن وب پریدم!!!
    ------------------------------------------------------------
    سلام بزرگوار
    چشم انشاء الله خدمت می رسیم
    در وای حق الناس خستگی معنا ندارد ..........

    سلام رفیق
    دلتان آسمانی باد
    یاعلی

    ------------------------
    ممنون
    اما فعلا زمین ما را رها نمی کند باید عیب رایدا کرد که چرا مانده ام ....
  • فاطمه***محکم
  • التماس دعا دارم ... زیاد ...

    -------------------------------------

    سلام بزرگوار
    خود ملتمس دعائیم
  • احسان فتح ابادی
  • با سلام از مطالب وب سایتتان خیلی خوشم امد دو سوال دارم ممنون میشم اگر جوابم دهی چگونه می شود به خدا رسید راستش همش درگیر با ذهنم هستم و همش گناه میکنم نمیدانم باید چی کار کنم میشه کمک کنید فکر می کنم جایگاه خداوند در زندگی ام کم رنگ شده لطفا کمکم کنید
  • به دنبال گمشده
  • حاج احمدِ منافق!!!!

    مطلبی جالب درباره شهید متوسلیان!!!

    منتظر شما هستیم...

    یا زهرا...

    سلام

    ماه بندگی مبارکتان

    التماس دعا
    Www.mashreghnews.ir

    Www.emaad.parsiblog.com

    اولین سرباز گمنام امام زمان به روایت حاج حسین شریعتمداری
  • سرباز پیاده
  • سلام وبلاگ خوبی داری و قشنگ مینویسی
  • فعالان سایبری
  • با سلام و احترام
    وبلاگ نویس محترم ثبت نام نخستین جشنواره فعالان سایبری آغاز شد .برای ثبت نام به سایت www.isarclub.com مراجعه فرمایید .
    سلام.
    وب عالیی دارید.
    خوشحال میشم منو لینک کنید.
    من لینکتون میکنم.
    آه من قله الزاد... و طول الطریق ...

    سلام
    و
    التماس دعا
  • چشم انتظار ...
  • بســــــــــــــم رب المهــــــــــــــــدی (عج)

    ای شهید !
    در نفس های روشن شهر، طنین صدای آسمانی ات زنگ می زند.
    تو قطعه قطعه شدی و دور شهر، چیده شدی و من، ـ به خون شقایق قسم! ـ
    تو را از حاشیه، بر روی متن خواهم نوشت؛ بر روی هرچه که یاد تو را فراموش کرده است.

    با سلام خدمت شما بزرگوار
    عذرخواهی میکنم. خیلی وقته فرصت نکردم به وبلاگ ارزشمندتون سر بزنم
    اومدم از شما دعوت کنم

    با مطلبی جدید تحت عنوان :
    آرزویم این است؛ روزی بگویند : شهادتت مبارک !
    منتظر حضور سبز و نورانی شما بزرگوار هستم
    حضور شما بزرگوار باعث دلگرمی این بنده ی حقیر میشه!

    در جوار امام مهربانی ها نایب الزیاره و دعاگو هستم
    ان شاء الله به برکت این ایام عزیز، حاجتتون رو از دستای مهربون امام رضا (ع) بگیرید.
    در پناه امام زمان باشین ان شاء الله
    التماس دعا
    یا حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی