سرباز گمنام

دغدغه های بیسیم چی مجنون
طبقه بندی موضوعی

یک بار سر بر سجده میگذارم ...

يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۲۴ ب.ظ

دل تنگ یک خلوت خودمانی ام! 

جایی که بشود فقط من باشم و خودت! 
جایی که بشود من از عمق وجودم فریاد بزنم...دستم را بالا بگیرم...و تو را به تمام داشته هایم قسم بدهم...
یا خَیرَ مَن خَلابِهِ وَحید... 
خوانده بودم 
مَن عَشَقَ 
وَ عَفَ 
ثَمَّ کَتَمَ
فَمَاتَ
مَاتَ شَهیدَا ...

این قلم می خواهد از تو بنویسد، می شکند ... همان شکستنی که دل وقتی می خواست از تو بگوید، شکست ...

مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ ...

من زنده به نگاه تو ام....به کرمت...به بخشوده گی ات... 
سرمای این قلب یخ زده را رحمانیت و رحیمیت تو گرم می کند 

الهی ! مَن ذا اَلَذی ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَتِکَ فَرامَ مِنکَ بَدَلاً 

و من، این غریبِ بی همدم! تنها تو را دارم ای مهربان‌ترین مهربانان!
تنها تویی مرشد و مرادم و نیست غیر از تو مرا راهنمایی ...
چشمان خسته‌ام، تنها به دیدار تو روشن می‌شود و آرزوی دلم،‌تنها وصال توست ...

وَ إلَیکَ شَوقِی وَ فِی مَحَبَّتِکَ وَلَهی وَ إلَی هَوَاکَ صَبَانَتی

کی دست بر قلبی که به عشق تو می‌تپد، می‌گذاری و سوز سینه‌ام را مرهم می‌نهی؟
الهی.. یا الهی یا الهی ....
دلی که سرمستی می‌خواهد ... پروانه شدن می‌خواهد؛ در آتش سوختن و از خود چیزی بر جای نگذاشتن ...


به غل و زنجیری که بر دست و پایم زده ام، نگاه می کنم ...
چه زنجیری است، این زنجیر و چه غلی است، این غل ...
چه کرده ام من با این دل عاشقم؟ ... پاسخی نمی یابم برایش ... دلی که عاشق رفتن بود و رسیدن ... شدن و ماندن ... حالا چه مانده از این دل برای من؟ ...
دلم عاشق بود... می گفتمش در قمار عشق ای دل، کی بود پشیمانی؟... 
دلی که وصل را می طلبید با هر ذره اش ... حالا چه مانده از این دل؟ ... بشکند دستی که دستش را گرفت و سر به هوایش کرد ...
می گفتمش اگر نشدنی بود، چرا عده ای شدند؟ ... چرا من نشوم؟ ... اگر نچشیدنی بود، چرا عده ای چشیدند؟ ... چرا من نچشم؟ ... اگر ندیدنی بود، چرا عده ای دیدند؟ ... چرا من نبینم؟ ... اگر نرسیدنی بود، چرا عده ای رسیدند؟ ... چرا من نرسم؟ ...
دیده بودم آخر که شعله ای که زبانه می کشد، نوری بر می افروزد، آتشی سر می کشد، قلبی مشتعل می شود و سینه ای آن میان می سوزد ...
می خواستم شعله ای زبانه بکشد، نوری برافروزد، آتشی سر کشد، قلبم مشتعل شود تا در میانش سینه ام بسوزد ... چه مانده امروز از این خواستن ها برایم؟ ... چه کرده ام من با خودم؟ ... چقدر دور شده ام ... دور ... دور ...
وای بر من که خواندم ... وَ اَمّا مَن خَافَ مَقَامَ رَبّه و َ نَهی النَّفس عَن الهَوی... و عمل نکردم ... 
وای بر من که خواندم ... وَ مَا اُبّرئُ نَفسی إنَّ النّفسَ لَامَارَةَ بالسُوء إلا مَا رَحمَ رَبِّی ... و گوش نکردم ...
دلم بی قرار است امروز ... احساس عطش می کند ...دلم ترک خورده است ... تشنه بارانم ... تشنه باران ...
از همه دل بریده ام، نشسته ام به پای تو
غریب این جهان بود هر که شد آشنای تو
در این گرداب پر هیاهو، در این اسارت نفس، در این تلخ کامی های زمینی ... این دست را بگیر که خالی آورده ام بر در خانه ات ... پیمانه ام را تو پر کن ... با لطف و جود و کرمت ...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
نجوای شبانه :
این نور را اگر می خواهی که به دلت بتابد، اگر احساس عطش می کنی و اگر تشنه بارانی، فقط باید بخواهی ... امتحانش هزینه ای نمی طلبد از تو ... بسم الله ... یک بار سر به سجده بگذار و فقط به او بیندیش ... و دیگر هیچ ...

أنتَ الَّذی لا إله إلاّ أنت؟ 
أنتَ الَّذی لا مَعشُوقَ سِواک؟
أنتَ الَّذی لا مَعبُودَ سِوَاک؟ 
أنتَ الَّذی لا إله إلاّ أنت ...

گاهی اوقات باید کف اتاق یه سجده درست و حسابی بری بگی خدایا من چی دارم ...
هرچی دارم از شماست منو به نعمت هایی که بهم دادی متکبر نکن...



  • سرباز گمنام

نظرات  (۱۳)

  • چشم انتظار ...
  • بســــــــــــــم رب المهــــــــــــــــدی (عج)

    ***
    شهادت را نه در جنگ، در مبارزه می دهند !
    ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم
    غافل از این که شهادت را جز به اهل درد نمی دهند . . .
    ***
    با سلام خدمت شما بزرگوار
    ممنونم از لطفتون و حضورتون
    پبشنهاد خوبتون رو به مطالب اضافه کردم. خیلی ممنون
    حضور شما بزرگواران باعث دلگرمی این بنده ی حقیر میشه
    از مطالب بسیار خوبتون استفاده کردم
    قلم بسیار زیبا و دلنشینی دارید. احسنت !
    اجرتون با امام زمان ان شاء الله
    دیشب در کشیک حرم دعاتون کردم. ان شاء الله خیر دنیا و آخرت و در نهایت شهادت در راه خدا نصیبتان شود.
    در جوار امام مهربانی ها حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نایب الزیاره و دعاگو هستم
    در پناه امام زمان باشین ان شاء الله
    التماس دعا
    یا حق


    ------------------------------------------------------------------
    سلام بزرگوار
    ممنون و سپاسگزارم از این همه بزرگواری شما
    و سپاسگزاری دیگر اینکه ما رو هم از دعای خیرتان در جوار امام خوبی ها فراموش نکردید
    و قلم ! جز با کمک و یاری شهدا نمی تواند چنین نوشته شود مگر مساعدت و یاری آنها به این عمله خودشان.....

    شهادتت مبارک حجت ِ شهیدم ...

    سلام بزرگوار ...
    قرائت جز انتخابی شما تا قبل از ساعت 8 و 10 دقیقه ی جمعه 18 اسفند 91 ..

    التماس دعا


    ---------------------------------------------------------------------------------------
    دل خوش به شفاعتیم حجت جان
    یادت نرود زمینی ها را حالا که آسمانی شدی
    مرا دریاب
    دریاب
    دریاب
  • قاصد گمنام
  • بار سنگینی بر دوش ماست... رفتند تا بمانیم

    ***
    « شهید محمد ابراهیم همت »

    سفارشم به مردوم ، تداوم بخشیدن به راه شهیدان

    و استعانت به درگاه خداوند است .

    .................................................................
    سلام علیکم همسنگر . . .

    ممنون از حضورتون .

    سنگر معراج نامه شهدا به روز می باشد .

    به امید دیدار در سنگر معراج نامه شهدا

    یاعلی مدد
    من که هیچ ندارم فقط یه کوله بار خیلی بزرگ از گناه دارم.شرمنده خدام...

    -------------------------------------------------------------------
    سلام بزرگوار
    اما دل خوش به آنیم که قلمی برای شهدا می نویسیم تا لااقل به این بهانه بهاپی به ما دهند

    من که جز یه کوله بار سنگین از گناه هیچی نداره که به خدای خوبم تقدیم کنم.وای بر من...
    سلام
    قلم زیبایی داری، ان شالله همیشه روون باشه

    حرفی بود که از دل برآمده بود


    ممنون از حضورتان

    ---------------------------------------------------------------------------
    سپاسگزارم
    حرف که خیر اما بغضی بود که پس از یک سال ترکید و آه و حسرتی بر دل گذاشته

    دعا بفرمایید

    *اشکان دو چشمان ترم چون دریاست ..

    امسال تمام روزیم از زهراست

    از بوی تنور فاطمه فهمیدم

    سالی که نکوست /// از بهارش پیداست ..*
    ..
    دوستان حرمت ها را حفظ کنید..
    به فکر شب اول قبر (شفاعت ) باشید تا ......!
    فاطمیه برای ما واجبتره ..
    یا قاسم ادرکنا..
  • سید روح الله
  • ختم جمعی قرآن کریم به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج) و

    برای شفای همه ی بیماران و شروع سال جدید با قرآن.

    دوستانی که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند و در ثواب معنوی

    آن سهیم باشند به وبلاگ مترسک مهربان س...ر...م مراجعه نموده و جزء انتخابی

    خود را مشخص نمایند.

    اجرتان با شهدا

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    با عرض سلام

    ختم قرآنی به مناسبت سومین سالگرد شهادت برادر شهیدم شهـــــــید محمد سلیمانی برگزار کردیم...


    در صورت تمایل جز انتخابی خود را اعلام بفرمایید تا به نام شما ثبت شود ...


    التماس دعا

    یازهرا.س.


    تا هشتم فروردین حتما قرائت شود ...

    --------------------------------------------------
    سلام بزرگوار
    ببخشید اگر ممکن است معاف بدارید
    اما در طی دور قرآن خواندن به صورت فردی که خود دارم ثواب آن را هدیه به شهید شما و دیگر شهدا خواهم کرد
    علاوه بر این چندین جزء هم قبول کردیم !! محض ریا!!

    تمام خلوت‌هایتان در سال جدید، نورانی به حضور حضرت اویش .../


    --------------------------------------------------------------------
    سپاسگزارم
    انشاء الله ما را در خلوت خود بپذیرد رب العالمین ....

    همین ما را بس
    امسال بهار
    عطر گل یاس می دهد...


    خدا قوت


    سلام علیکم
    خداعاقبت همه ی ما روبخیر کنه.
    اگه این حالی که دراین نوشته بود شماهم دچارید فکرکنم مطالعه ی کتاب آزادی معنوی شهید مطهری آرومتون نکنه.


    -----------------------------------------------------------------
    سلام بزرگوار
    انشاء الله ...
    از آن هم فراتر است ...
    فقط دیدار وصل جانان می تواند آراممان کند
    اینجا زمین است.به جاذبه اش دل خوش نکنیم!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی