سرباز گمنام

دغدغه های بیسیم چی مجنون
طبقه بندی موضوعی

همت کن و مثل ((همت)) بسیجی بشیم...

پنجشنبه, ۴ آذر ۱۳۸۹، ۰۹:۳۳ ق.ظ

 

گاهی وقت ها ذهن آدم پر می شه از هزاران علامت سوال و تعجب، و می مانی که باید چیکار کنی و امروز ذهنم پر از سوالهایی که جوابش رو پیدا نمی کردم . اصلا می دونی رفته بودم که بفهمم بسیج چیه ؟ بیسجی کیه ؟ چرا اسمش که میاد پشت یه عده می لرزه ؟ اصل اینها کی بودند که بار سنگین جنگ به دوش اینا بود؟ و هزاران علامت سوال دیگه ..... مونده بودم که چیکار کنم که خوردم به پست یکی از اون باحالاش که الحق بسیجی بود. بهش گفتم اومدم بودنم توکی هستی ، همرزمات کی بودن و کجان؟ اومدم تا جواب سوالهای بی جوابم رو پیدا کنم . خیلی از هم سن و سالای من به درک واقعی از بسیج نرسیدن و او هم با لبخندی گفت : بسیج یعنی یه کلبه عشق که توش پر از عاشقه.

بسیج یعنی صفایی ندارد ارسطو شدن ، خوشا پر گشودن پرستو شدن.

بسیج یعنی یه جنگ ، هزاران حماسه .

بسیجی یعنی حاج همت، حاج احمد، حاج مرتضی ..... یعنی هزاران پاک دیگر .

بسیجی یعنی هزران ترکش درد و سکوت... یعنی تن، مین، پرواز یعنی ایثار.

بسیجی یعنی یه گردان لبخند، خنده، زیبایی یعنی لطافت .

بسیجی یعنی تو حلالم کن برادر،خواهر،خداحافظ،یعنی امروز ماندن فردا پر گشودن...

او از یک نسل می گفت نه سوخته، بلکه سبز، سرخ.

او از هیجده ساله هایی می گفت که عبادت کرده بودند، کوله بارشان پر بود.

ازدخترانی می گفت که همپای پدران و برادران خود جنگیدند .آنان هم بسیجی بودند .

او از پرستاری می گفت که در اوج شیمیایی، ماسکش را به رزمنده ای داده بود . او هم بسیجی بود. از پیرمردی میگفت که آمده بود فقط سقا باشد . او هم بسیجی بود و‌ آن دختری که نامه نوشته بود‌(( خوشا به حالتان کاش جای شما بودم‌))

 

 

و تو نیز بسیجی هستی . اما یادت باشه به فرموده حضرت آقا : بسیجی بودن هنر نیست بسیجی ماندن هنر است

با خودم گفتم اگر عاشق بودی بسیج را می شناختی ، عاشق بودم اما نه از نوع بسیجی .

من، جنگ، جبهه و ... همه را از دستان ان بسیجی که آفتاب را تقسیم می کرد شناختم. از دل آئینه اش فهمیدم. از نگاهش فهمیدم چقدر آشناست و از بسیجی بزرگ ( حضرت آقا) فهمیدم چقدر عقبم . عقبم از صفا و محبت، ،نقدر در رنگ غرق شدم که یادم رفت بگم اونا یک رنگ بودند و ماندندحالا قسنگ می فهمم بسیجی کیه،و بسیج چیه ؟ چرا اسم جنگ میاد نام بسیج بر اون می درخشه ؟ حالا می فهمم که چرا اسم بسیج شجره طیبه است ، مخلص خداست، جیف می شد اگه عمر من تموم می شد و من بسیج رو نمی شناختم.

حیف می شد اگه نمی فهمیدم چرا بسیجی شدن سخته. آخه راهشون مرام می خواد، باید رسم و مرامت مثل شقایق ها باشه تا بتونی با اونا باشی، باید تو هم موقع غروب که می شه دلت هوای شش گوشه کنه تا بسیجی بشی. باید مثل اونا اونقدر پاک باشی که بتونی خدا رو ببینی. حیفه تو هم ندونی. وقتی اینا رو خوندی تموم شد، فکر کن ببین حیف نیست زیر این آسمون تو یاشی ، بسیجی باشه،‌اما تو بسیجی نباشی؟!

حیف نیست اگه بسیجی ها باشن جای تو و من خالی باشه . ما چیمون از اونا کمتره ؟

بیا تا ابد بسیجی بمان...!

همت کن مثل (( همت ‌)) بسیجی بشیم!

 

--------------------------------------------

--------------------------------------------

 

شاید من دچار اشتباه شدم و معنی بسیجی بودن رو نفهمیدم و کوتاهی از منه!! اما من هنوز خودم رو یکی بسیجی موفق که حضرت آقا می خواد نمیدونم و برای خودم تاسفم می خورم که نتونستم به اون آرمانهایی که آقا از ما می خواد برسیم چه از لحاظ تحصیل و چه در محیط کار و مسئولیت هایی که داشته و نداشته ام ....

اما دغدغه های زیادی دارم از بعضی از دوستان( مسئولین) بسیجی دانشگاهها....

که چرا... ؟؟؟

می خوام نظر شما دوستان رو درباره اینکه تا چه حد خودتون رو در قبال بسیج مسئول می دونید؟ بیشتر بدونم تا حداقل جواب تعدادی از سوالهایی که ذهنم رو مشغول کرده پیدا کنم؟

 

 

  • سرباز گمنام

نظرات  (۱۵)

سلام.آی گل گفتید حرف دل من و زدید.من هم از دوازده سالگی تا حالا که هفده سالمه بسیجی بودم.از کوچیکی عاشق بسیج بودم چون با بقیه سازمانها و گروهها فرق می کرد.چون آدمهاش متفاوت بودند.اما هرچی که میگذره می فهمم من فقط اسم بسیج رو به یدک می کشم ولی متاسفانه اونقدر گناهکارم که نتونستم خودم رو به حاج حسین خرازی برسونم.واقعا ما کجا و بچه های جبهه کجا؟گاهی اوقات بعضی جوونها میان عضو بسیج میشن خیلی خوشحال میشم که به سمت بسیج اومدن ولی وقتی دلیلش رو می پرسی میگن برای مدرک یا پز جلوی در و همسایه یا...خیلی چیزهای دیگه که اشک آدم رو درمیاره.بله بیسیم چی بچه های جبهه مواظب بودند اعمالشون ایمانشون رو از بین نبره ولی ما مواظبیم ایمانمون موقعیتمون توی جامعه رو از بین نبره.حقا که بسیج مدرسه عشق است ولی ما دانش آموزهای تنبلی هستیم و هنوز درس عشق رو یاد نگرفتیم.
التماس دعا
-----------------------------------------------------------
سلام
فکر کنم مشکل از امثال مثل من اب می خوره که نتونستیم اولآ خودمون بسیجی باشیم و ثانیا اطلاعات زیادی رو در مورد وجود بسیج در جامعه , و اینکه با کار در بسیج ( البته با خلوص نیت و نه برای مواردی که اکثرا به آن اشاره کردید و می دانید ) می تونیم به معنویات زیادی برسیم و با افتخار جواب همت ها و خزاری ها و ... رو بدیم و یدک کشیدن نام بسیج با خودمون هیچ فایده ای برامون نداره جز شرمساری

با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است
سلام

باز هم کامل و زیبا و پرمفهوم .

ازتون ممنونم

اسم بلوتوث شما بسیار زیباست و مقدس هستش . تبریک میگم

و از امام حسن مجتبی (ع) خواستارم همیشه یاور شما باشن . الهی آمین

در مورد علاقه به شخصی ...

همونطور که گفتید دوستان سوال دوم رو سربسته پاسخ گفتن .

اما همین که بی جوابم نگذاشتن ازشون ممنونم.

از شما هم با این دیدگاه و دقت شما .

ممنونم / در پناه حق
-------------------------------------------------------------------------------------
ممنونم بزرگوار
انشا’ الله خود امام حسن در اون دنیا شفیع ما و همه دوستدارانش باشه
ببخشید که نتونستم سوال دومتون رو کامل جواب بدم
و منتظر کنجکاوی بعدی تون هستم
و این کنجکاوی ها خیلی به من کمک کرد و فواید زیادی برام داشته :
یکیش اینکه در مورد اون مواردی که براتون پیش میاد آدم ها رو به تفکر زیادی وا می داره و بعضی مواقع که در مورد اون اطلاعات کمی داشته باشم وادار به مطالعه کتابهای مربوطه به آن می شوم و از شما ممنونم به خاطر این مسائل جالب و خیلی مهم ...

با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است

در پناه حکیم متعال

سلام

خوبی

پست زیبایی بود

بروزم

موفق و پیروز باشی

التماس دعا

یا علی ع
----------------------------------------------------------
خیلی ممنونم
اما نگفتید که چیکار کنیم تا بیتونیم در این راه خیلی مهم و پر از معنویت ثابت قدم بشیم ( البته به غیر از خودم چون هنوز خودم سعادت درک این عرصه بزرگ رو ندارم و هنوز باید حالا حالا برای عزیزان بسیجی مومن با اخلاص کفش جفت کنیم و هنوز باید درس پس بدیم )
شاید سعادت نداشتم که از شما درس بیاموزم

با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است
بارز ترین مشخصه یه بسیجی ، اخلاصشه....
و شاید سخت ترین مشخصه یه بسیجی هم باشه...
.
.
یه مدت بود منم خیلی با این سوالا گلاویز شده بودم
نوشته های شما خیلی کمکم کردم انصافاً!
در پناه قرآن باشید برادر
التماس دعا
---------------------------------------------------------------------
سلام به برادر بزرگوار خودم
با نظرتون موافقم که باید در کارمون اخلاص داشته باشیم ...
اما برخی مواقع بعضی افراد رو می بینم یا باهاشون برخورد داشتم که در جاهایی که نمی دونن درباره بعضی از مسائل باید الگوی دیگران باشند
یک نمونه کوچک ان اینه که چرا بچه های ارزشی ما خصوصا در دانشگاههای ما نسبت به درس و تعلیم اصلا بی توجه هستند و بعضا در رده های پایین رتبه های دانشگاهیشون هستند!!! در حالیکه یکی از دغدغه های حضرت آقا همین مسئله مهم و حیاتیه و دیگر مواردی که زبان خجالت میکشه اونها رو بیان کنه و باعث شرمندگی و تاسفه ....

با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است .
سلام
با بسیجی بمان بسیجی به روزم لطفا نظر دهید
  • پرستو مهاجر
  • سلام احسنت عالی بود حرف دلمون بود واقعا....
    انشا الله ما بسیجی بمونیم و هنر مردان خدارا ادامه دهیم
    اجرتون با شهدا
    دعا کنین ماهم شهید بشیم و لایق پرستو شدن باشیم
    یاعلی

    -------------------------------------------------------------------------------
    سلام بزرگوار
    برای ما هم دعا بفرمائید اگه قابل باشیم
    اما کاش می شد راهکاری بدید تا بتونیم با جمع بندی نظرات دیگران به یک راهکار اساسی و قابل اجرا برسیم

    باز هم ممنونم از لطفتون
    mamnoonam az inke be mosaferaye istgaham peyvastin
    سلام
    ممنونم از مطلب جدید شما و همچنین حضور سبز شما در وبلاگ لحظه ای با شهدا
    خداوند شما را سربلند و محفوظ برارد
  • سرباز وطن
  • سلام

    بسیج لشکر مخلس خداستف بسیجی.......

    موفق باشید
  • چشم انتظار ...
  • بســـــــــــــــــــــم رب المهــــــــــــــــــــــــدی
    سلام دوست عزیز!
    ممنونم از حضور نورانیتون
    و اینکه دعوتم کردین
    خیلی عالی بود مثل همیشه
    در پناه امام زمان باشین انشا’الله
    انشا’الله هممون بسیجی بمونیم
    با آرزوی بهترینها
    در پناه مهربون مهربونا
    التماس دعاااااااااااااااا

    ------------------------------------------------
    سلام بزرگوار
    شما هم دعا کنید که من هم بتونم لیاقت یک بسیجی واقعی رو داشته باشم
    انشاء الله
    دعا بفرمائید


    با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است

  • سید عارفان
  • سلام

    طرح ختم زیارت عاشورا هر روز بعد از نماز صبح به نیابت از یک شهید هدیه به امام حسین(ع) و شهدای کربلا

    طرح از روز اول محرم شروع شده و روز اربعین حسینی پایان می یابد و بدین صورت میباشد که هر روز همه دوستان شرکت کننده در این طرح زیارت عاشورا را بعد از نماز صبح به نیابت از فرد مربوط به همان روز و شهیدشان میخوانند و به روح امام حسین(ع) و شهدای کربلا هدیه میکنند.

    اگه مایل به شرکت هستید به وبلاگ سید عارفان سری بزنید.
    در حسینیه دلمان، مرغهای محبت سینه می‏زنند
    و اشکهای یتیم در خرابه چشم، بیقراری می‏کنند.
    سینه ما تکیه‏ای قدیمی است، سیاهپوش با کتیبه‏های درد و داغ ....


    درب آن با کلید «یا حسین» باز می‏شود ......
    با سلام
    این محرمی تسلیت باد
    ان شاءالله بتوانیم گریه با شعور کنیم وبه هرمجلسی پا نگذاریم مجلسی برویم که ازش های امام حسین (ع) والا جلوه داده شود درست در سرجای خودش نه بیشتر گفته شود ونه کمتر
    ضمنا من با گمشده های صدا وسیما به روزم . لطفا نظر دهید
    موفق باشید در پناه حق
    ---------------------------------------------------------------
    سلام عزیز
    خوبی انشاء الله ما رو از دعای خیرت محروم نکنی
    ملتمس دعام

  • حمید برزخ
  • نمایشنامه 16 آذر در دانشگاه فردوسی"روز دانشجو خفقان یا ترس" یا بروز"نئوسکولارهای مذهبی"


    کنسلی تریبون

    آپم
  • سید امین(فدایی سید علی)
  • اگر عرصه را بر ما تنگ کنید واقعه عاشورا را تکرار می کنیم
    در جمهوری اسلامی همه آزادند الا حزب‌اللهی‌ها!!! (شهید آسید مرتضی اوینی)
    وبلاگ بنده به نشانه اعتراض به فیلتر شدن وبلاگ ارزشی قطعه ۲۶ مربوط به نویسنده انقلابی حاج حسین قدیانی تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد واز همه ی کسانیکه در این عرصه فعالیت می کنند تقاضامندم تا در برابر این اقدام ساکت نشینند و از داداش حسین همه بسیجی ها حمایت کنند.

    هیهات منا الذلة‌

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی